måndag 5 oktober 2009

Kyckling men dijon

Kyckling blir det mycket av här i Malaysia så det är kul att variera smakerna. Oftast blir det faktiskt en wok men idag gjorde jag en ny fyllning och dijonsmak på såsen.

Jag hade lite rotfrukter kvar sedan helgen som inte gått åt. Jag hackade ihop det med örtkryddor och fyllde fickan med det och lite mozarella.

Fyllningen
½ rotselleri
½ kålrot
½ liten fänkål
Mejram, körvel, persilja
2 vitlöksklyftor
1 msk dijonsenap
6 kycklingbröst
½ påse riven mozarella

2 dl vatten
1 hönsbuljongtärning
1 dl grädde
½ tsk majzena, vatten

Som sagt hackade jag rotsakerna och fräste på dom i olja i ca 3 min. Kryddade med vitlök, salt, peppar. I en bunke blandade jag hacket med dijonsenapen.
Skär en ficka i kycklingbrösten, fyll med hacket och lite ost. Stäng med en tandpetare.
Bryn köttet i en liten klick smör och olja tills de fått färg. Häll på vattnet och lägg i buljongtärningen. Låt det nu puttra i 15-20 min på svag värme tills det är genomlagat och mört. Red såsen med majzena.
Servera med potatismos, ris eller pasta och sallad.

1 kommentar:

  1. Allt ser så himla gott ut. Skall nog testa kycklingen med grönsaker i dag! Funderar på att sätta ihop en liten bok med dina recept (scrappat förstås)! Kramisar Nilla

    SvaraRadera