onsdag 15 augusti 2012

Sommarens Grillfavorit

Som alla somrar går tiden alldeles för fort. Men massor av mysiga middagar med vänner har det blivit och många grillkvällar. Vissa somrar är det lax som gäller på grillen och andra har det serverats helgrillade köttbitar och ibland kan det vara svårt att komma på nya varianter men allt blir ju gott på grillen. 
En helg i juni var vi i Östhammar på besök hos vänner och jag såg ett recept på helgrillat högrev. Receptet glömde jag men hittade på ett eget som blev uppskattat och jag har lovat dela med mig av hur jag gjorde. Perfekt om man är många och man vill förbereda innan och vara säker på att köttet är mört och vällagat. Tillbehören kan man ju variera hur mycket som helst. Matiga sallader med potatis och pasta, såser, röror och goda dressingar, ja allt passar. Och otroligt enkelt.
Köttet lagas länge i ugnen, svalnar och sedan grillar man på köttet med en god glace.


Fläskarre och högrev som jag skar upp vid bordet.


Högrev som packas in i folie med en färdig kryddrub.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar