fredag 22 mars 2013

Älgburgare på Surdeg

När jag reste till Hong Kong sist fick jag med mig lite älgfärs. Ville bjuda Robert på äkta Svenskt vilt och det var ganksa lätt att få tag på vilt hemma på Ljusterö. Hade varit ett himla tjat om hamburgare på sistone så jag tog chansen med min älgfärs, la köttet på smörstekt surdegsbröd, grillade grönsaker och rörde ihop crem fraish med parmesan. Det blev riktigt lyckat men går ju att ta lamm eller annat kött också.


Inte svårt alls. Blandade i lite grädde ströbröd i färsen för att det inte skulle bli så torrt. Grillade potatisklyftor, lök, vitlök, broccoli och rödbetor i ugnen. Stekte skivor av paprika och aubergin i min grillpanna som jag la under och över köttet. Rev parmesanost och blandade i crem fraish. Superenkelt.
God fredagmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar